آموزش گذاشتن خط فرضی در فتوشاپ

آموزش گذاشتن خط فرضی در فتوشاپ

یکی از مهم ترین تکنیک های فتوشاپ، گذاشتن خط فرضی می باشد که به خصوص در صنعت چاپ فوق العاده کاربردی می باشد. به صورت حرفه ای هم بخواهیم نگاه کنیم اصولا باید نسبت به طرح خود فضاهای فرضی را در طرح خود در نظر بگیریم تا طرح ما به دلنشین و اصولی طراحی شود.

گذاشتن فضای نیم سانتی متر برای برش کارت ویزیت

طراحانی که در حرفه ی چاپ فعالیت می کنند، اصولا از این موضوع خبر دارند که باید در طراحی کارت ویزیت یا تراکت و… حداقل نیم سانتی متر فضای خالی از متن یا حاشیه برای طرح خود در نظر بگیریم، حال بعضی از گرافیست های ما این سوال در ذهنشان ایجاد می شود که آیا در فتوشاپ این امکان به صورت اتوماتیک وجود دارد؟!

بلی، فتوشاپ به عنوان قدرتمند ترین برنامه گرافیک این امکان را نیز دارا می باشد. این امکان در فتوشاپ Guide نام دارد، شما برای ایجاد یک Guide باید بعد از باز کردن پروژه خود از منوی سربرگ View گزینه New Guide… را انتخاب کنید تا پنجره زیر برای شما باز شود:

در پنجره باز شده دو گزینه Horizontal و  Vertical را مشاهده میکنید که شما افقی یا عمودی بودن خط فرضی را مشخص می کنید و در قسمت پایین نیز مقدار را به سانتی متر واریز می کنید فقط دقت کنید که مقدار وارد شده شما از مبدا طرح حساب خواهد شد.

بعد از انجام تنظیمات روی دکمه ok کلیک کنید تا به پروژه خود بازگردید و حالا شما مشاهده می کنید که به صورت اتوماتیک شما یک خط فرضی به اندازه 2 سانتی متر در طرح خود ایجاد کرده اید.

شما خط فرضی آبی رنگ را در تصویر بالا مشاهده می کنید که مخصوصا در کارهای چاپی خیلی به کمک شما خواهد آمد و شما به راحتی می توانید خط های فرضی خود را ایجاد کنید.

منبع: بنرگرام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *