طراحی تراکت عطر و ادکن سلینا
طراحی تراکت عطر و ادکن سلینا طراحی شده توسط مرکز تخصصی طراحی بنرگرام با اصول و منطبق بر روانشناسی رنگ ها طراحی و اجرا شده است
این تراکت در انداززه آ4 و قابل ویرایش به سایز آ5 نیز هست یکی از خلاقیت های بکار برده شده توسط تیم بنرگرام همخوانی کردن رنگ ها توسط وکتور ها میباشد
که زیبایی دو چندان به رنگ ها میدهد
تراکت نوعی تبلیغ بصورت آنی است که برای بیان خبر و یا آگاهی دادن یک موضوع در مدت زمانی مشخص و با بیانی مستقیم و بدون واسطه
، جهت معرفی محصول یا خدمات موردنظر مورد استفاده قرار می گیرد . یک تراکت حاوی خبری مهم و معمولا دارای یک جمله تبلیغاتی اثرگذار است
که معمولا با بیان تصویری و نوشتاری می باشند . یک گالری ، موسسه تجاری ، فرهنگی ، و غیره ، پس از انجام فعالیتهای روزمره و همیشگی،
برای تغییر و تحول درروند عملکرد خود اقدام به چاپ و تکثیر تراکت می باشد تا اعلام کند که شیوه عملکرد و فعالیت آن واحد در یک مدت زمان
معلوم تغییر نموده است . برای مثال خبر از افتتاحیه موسسه جدید با گرایش به حرفه جدید ، و یا خبر از حراج های فصلی در یک مدت زمان خاص
و معلوم ، یک رویداد و یا فراخوان شرکت در میتینگ ، مسابقه و جشنواره های هنری و یا هر رویداد دیگری که احتیاج به معرفی و آگاهی از جهش فکری و روند کاری داشته باشد .
تراکت ارزانترین شکل تبلیغات است که به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار کرده و با توجه به توزیع مستقیم آن طیف گسترده ای از مخاطبین می توانند
از آن استفاده کنند . طراحی یک تراکت باید به گونه ای باشد که بتواند مخاطب را ترغیب به موضوعات مندرج در خود کند . بعبارت دیگر ارتباط صحیح ،
هماهنگی و پیوستگی بین تصاویر و متون ، درج واضح و شفاف موضوع موردنظر ، مخاطب را در اولین نگاه ، وادار به پیگیری خبر موجود در تراکت خواهد کرد .
در صفحه روی تراکت عناوینی چون نام واحد ، معرفی فعالیت های ، امتیازات (اولین تولید کننده ،تنها موًسسه ،و یا استاندارد وایزو های رایج و غیره) شرایط
مرتبط با اعلام تراکت (به مناسبت روز افتتاح نمایشگاه ویک گالری وغیره ) زمان، آدرس ،تلفن ، فکس ، ایمیل ، درج می شود و در قسمت پشت صفحه توضیحات
ی در رابطه با موارد ثبت تراکت و شرح تحول در آن ذکر می شود.
از ویژ گی های تراکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
تراکت یکی از ارزانترین، شکلهای تبلیغات است؛
به راحتی با مخاطب خود ارتباط بر قرار می کند؛
به دلیل توزیع مستقیم آن، طیف گستردهای از افراد جامعه میتوانند از آن استفاده کنند؛
قابل حمل بوده و می توان آن را در فرصتهای مناسب، مطالعه و بررسی کرد؛ و
در تراکت می توانیم اطلاعات بیشتر و جزییتری را نسبت به پوستر در مورد هدفمان به مخاطب ارایه دهیم.
معایب استفاده از تراکت:
برد تبلیغاتی یک تراکت یا برگههای تبلیغاتی در درجهی اول به نحوهی پخش و توزیع آن بستگی دارد که اگر بهترین نوع آن یعنی پخش
پلاک به پلاک منازل را در نظر بگیریم آن هم با دقت بالا و انصاف پخشکننده باز بیش از پنجاه درصد آن به دلایل زیر دیده نمیشود و ماندگاری چندانی ندارند.
باد آن را جابجا کرده و از مسیر دید خارج میکند؛
بسیاری از آنها به خاطر کثیف شدن مثلن به وسیله رد پا یا رد لاستیک اتومبیل و یا به هر دلیل دیگر مورد توجه مخاطب قرار نمیگیرند؛
کیفیت پایین و طراحی زشت و نازیبای تراکتها توجه بسیاری را به خود جلب نمیکند؛
اگر کسی تراکتی را برای بررسی بردارد یا هنگام خروج از منزل است آن را در خیابان رها میکند و یا هنگام ورود به منزل است که بعد از دیدن، آن را مچاله کرده و دور میاندازد؛ و
نحوهی پخش تراکت در خیابان و بین عابران نیز وضعیتی جز کثیف کردن خیابان و جوی آب ندارد.
بایدهای یک تراکت خوب:
یقینن بداند چه چیزی را می خواهد به مخاطبان خود انتقال دهد.
کاملن مطالب درجشده را به صورت واضح و روشن مطرح کند.
بتواند مخاطب خود را ترغیب و تشویق به موضوعات تراکت کند.
ارتباط صحیح و پیوستگی و هماهنگی بین تصاویر و متن برقرار باشد تا اولین نگاه مخاطب به تراکت، او را وادار به پیگیری و جهتپذیری انتخاب او در خبر تراکت کند.
نکتههای طراحی تراکت:
نکتهی مهم در طراحی تراکتهای تبلیغاتی این است که طراحی گیرا داشته باشد و مطالب به گونهای خلاصه در آن چیده شده
باشد که چشم بیننده خسته نشود. در طراحی باید سعی شود که مطالب مهم، بزرگتر باشند و بهتر است این مطالب به گونهای
باشد که بیننده را جلب کند و بیننده مشتاق شود که آن را بخواند. استفاده از رنگهای همخانواده و ترکیب رنگها در طراحی بسیار مهم است.
کیفیت طراحی، نوع کاغذ، و نوع چاپ تراکت، نقش موثری در جذابیت و گیرایی تراکت در دید مخاطبان شما دارد.
غالبن در صفحهی روی تراکت عناوینی مانند نام واحد و یا مرکز مورد نظر و معرفی فعالیتهای او ـ امتیازات (اولین تولیدکننده، تنها موسسه
، و یا استاندارد وایزوهای رایج و غیره)، شرایط مرتبط با اعلام تراکت (به مناسبت روز افتتاح نمایشگاه و یک گالری و غیره)، زمان، نشانی،
تلفن، فکس، ایمیل، درج شود و در قسمت پشت صفحه، توضیحات در رابطه شرح تحول در آن ذکر میشود.
دیدن نموه کارای بیشتر تیم بنرگرام
مشاوره رایگان و ثبت سفارش سریع